Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mild Seven RenaultF1


ZALOŽEN:1986
PRVNÍ GP:GP Velké Británie 1977
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ:GP Francie 1979
NEJLEPŠÍ UMÍSTĚNÍ:1. místo 2005
POČET GP:192
VÍTĚZNÝCH GP:25
POČET BODŮ:719.00
ŠÉF:Flavio Briatore
TECHNICKÝ ŘEDITEL:Bob Bell
ŠÉFKONSTRUKTÉR:Mark Smith, Tim Densham
JEZDCI:Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso
TESTOVACÍ JEZDEC:Heikki Kovalainen
VŮZ:Renault R26
MOTOR:Renault V8 RS26 - 90°
PNEU:Michelin
ADRESA:Renault F1
Whiteway Technical Centre
Enstone
Oxon OX 4EE
England

1977 Renault v lednu potvrzuje úmysl stoupit do formule 1, v květnu byl představen projekt a v černu začaly testy vozu RS01, který debutoval při GP Velké Británie. Renault nasadil jediný vůz, který pilotoval Jean Pierre Jabouille, který absolvoval 5 GP, nicméně bez bodového zisku.

1978 Vůz RS01, jezdec Jean Pierre Jabouille, zisk 3 bodů a 12.místo v poháru konstruktérů

1979 Vůz RS01, později RE10, jezdci Jean Pierre Jabouile a Rene Arnoux, celkem 26 bodů a 6.místo v poháru kosntruktérů. Při GP Francie získal Jabouille první vítězství Renaultu v F1

1980 Vůz RE20, jezdci Jean Pierre Jabouille a Rene Arnoux. 3 vítězství, celkem 38 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů

1981 Vůz RE20, později RE 30, jezdci Rene Arnoux a Alain Prost. 3 vítězství, celkem 54 bodů a 3.místo v poháru konstruktérů

1982 Vůz RE30B, jezdci Rene Arnoux a Alain Prost. 4 vítězství, celkem 62 bodů a 3.místo v poháru konstruktérů

1983 Vůz RE40, jezdci Alain Prost a Eddie Cheever. 4 vítězství, celkem 79 bodů a 2.místo v poháru konstruktérů

1984 Vůz RE50, jezdci Patrick Tambay a Derek Warwick. Celkem 34 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů

1985 Vůz RE60, jezdci Patrick Tambay a Derek Warwick. Celkem 16 bodů a 7.místo v poháru konstruktérů

Kurzívou jsou uvedeny výsledky Benettonu v letech 1986-2001

1986 Benetton vstupuje do F1, když přepírá tým Toleman. První vůz nese označení B186 a je vybaven motorem BMW. Jezdecké duo tvoří Gerhard Berger a Teo Fabi. Berger v GP Mexika získává pro tým první vítězství. Tým celkem získává 19 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.

1987 Vůz nese označení B187 a je vybaven motorem Ford, jezdci Thierry Boutsen a Teo Fabi. Celkem 28 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů.

1988 Vůz B188 s motorem Ford, jezdci Thierry Boutsen a Alessandro Nannini. Celkem 39 bodů a 3.místo v poháru konstruktérů.

1989 Vůz B189 s motorem Ford, jezdci Alessandro Nannini, Johny Herbert, kterého nahradil Emanuele Pirro. Celkem 39 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.

1990 Vůz B190 s motorem Ford, jezdci Nelson Piquet, Alessandro Nannini, kterého po nehodě vrtulníku nahradil v posledních dvou GP Roberto Moreno. Celkem 71 bodů, 2 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.

1991 Vůz B191 s motorem Ford, jezdci Nelson Piquet, Roberto Moreno, místo něj však tým angažoval po skvělém debutu u Jordanu Michaela Schumachera. Celkem 38,5 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.

1992 Vůz B192 s motorem Ford, jezdci Michael Schumacher, Martin Brundle. Celkem 91 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.

1993 Vůz B193 s motorem Ford, jezdci Michael Schumacher a Riccardo Patrese. Celkem 72 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.

1994 Vůz B194 s motorem Ford, jezdci Michael Schumacher a vedle něj se prostřídali JJ Lehto, Jos Verstappen a Johny Herbert. Tým střídal vítězství a diskvalifikace, přesto Schumacher získává titul mezi jezdci. Celkem 103 bodů, 8 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.

1995 Vůz B195 s motorem Renault, jezdecké složení Michael Schumacher a Johny Herbert. Ani v tomto roce se tým nevyhnul kontroverzím, do zisku bodů se mu nezapočítává GP Brazílie, kde Schumacher vyhrál, ale tým body nezískal pro použití nesprávného paliva, stejně dopadl druhý Coulthard a tým Williams. Celkem 137 bodů, 11 vítězství a poprvé zisk poháru konstruktérů.

1996 Vůz B196 s motorem Renault, jezdci Gerhard Berger a Jean Alesi. Celkem 68 bodů a třetí místo v poháru konstruktérů.

1997 Vůz B197 s motorem Renault, jezdci Gerhard Berger a Jean Alesi, za nemocného Bergera ve třech GP zaskočil Alex Wurz. Celkem 67 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.

1998 Vůz B198 s motorem Playlife (jednalo se o motory Supertec, ale Benetton v rámci firemní strategie užil označení Playlife), jezdci Giancarlo Fisichella a Alex Wurz. Celkem 33 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů.

1999 Vůz B199 s motorem Playlife, jezdci Giancarlo Fisichella a Alex Wurz. Celkem 16 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.

2000 Vůz B200 s motorem Playlife, jezdci Giancarlo Fisichella a Alex Wurz. Celkem 20 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.

2001 Vůz B201 s motorem Renault, jezdci Giancarlo Fisichella a Jenson Button. Celkem 10 bodů a 7.místo v poháru konstruktérů.

2002 Renault se oficiálně vrací do světa F1, jezdci Jenson Button a Jarno Trulli.

2002 Vůz R202, jezdci Jarno Trulli a Jenson Button. Celkem 23 bodů a 4. místo v poháru konstruktérů.

2003 Vůz R23, jezdci Jarno Trulli a Fernando Alonso. Celkem 88 bodů, 1 vítězství a 4. místo v poháru konstruktérů.

2004 Vůz R24, jezdci Fernando Alonso, Jarno Trulli a Jacques Villenueve. Celkem 105 bodů, 1 vítězství a 3. místo v poháru konstruktérů.

2005 Vůz R25, jezdci Fernando Alonso a Giancarlo Fisichella. Celkem 191 bodů, 8 vítězství a 1. místo v poháru konstruktérů.

2006 Vůz R26, jezdci Fernando Alonso a Giancarlo Fisichella

Renault získal v roce 2005 s velkou suverenitou oba mistrovské tituly, přestože monopost R25 nebyl zejména ve druhé polovině šampionátu považován za nejlepší vůz startovního pole. Týmu kolem Flavia Briatoreho se předvídala ztráta pozic. Technici ale při přípravě nového vozu dokázali potlačit slabé stránky jeho předchůdce a naopak rozvinout přednosti vozu z roku 2005. Evolucí vznikl výborně aerodynamicky řešený monopost R26, dostatečně rychlý a především spolehlivý, který během zimních testů udělal obrovský dojem. Renault připravil vůz, s nímž Španěl Alonso bude schopen důstojně obhajovat mistrovský titul. Nezodpovězenou otázkou jen zůstává, jak silnou podporu bude mít Fernando Alonso od francouzského týmu zejména v závěru sezóny, když již dnes je známo, že od příštího roku bude talentovaný španělský závodník hájit barvy konkurenčního McLarenu.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Renault

(Marty, 5. 1. 2007 23:57)

Jéé, :DDDDD ...renault to snad v příští sezoně zvládne...