Scuderia Ferrari Marlboro

ZALOŽEN: | 1939 |
PRVNÍ GP: | GP Monaka 1950 |
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ: | GP Velké Británie 1951 |
NEJLEPŠÍ UMÍSTĚNÍ: | 1. místo 14x (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004) |
POČET GP: | 722 |
VÍTĚZNÝCH GP: | 182 |
POČET BODŮ: | 4313.00 |
ŠÉF: | Jean Todt |
TECHNICKÝ ŘEDITEL: | Ross Brawn |
ŠÉFKONSTRUKTÉR: | Aldo Costa |
JEZDCI: | Felipe Massa, Michael Schumacher |
TESTOVACÍ JEZDEC: | Luca Badoer, Marc Gené |
VŮZ: | 248 F1 |
MOTOR: | Ferrari V8 056 - 90° |
PNEU: | Bridgestone |
ADRESA: | Scuderia Ferrari Marlboro Via Ascari 55/57 I-41053 Maranello Italy |
1950 Vozy 125F1, 125F1 GP49, 166F2, 275F1, 375F1-375Indy, začátek MS formule 1.
1951 Vůz 212F1, 3 vítězství (první vítězství dosáhl Jose Froilan Gonzales v GP Velké Británie).
1952 Vůz 500F2, 7 vítězství.
1953 Vůz 553F2, 7 vítězství.
1954 Vozy 553F1 a 625F1, 2 vítězství.
1955 Vůz 555F1, 1 vítězství.
1956 Vůz D 50, 6 vítězství.
1957 Vůz 801 F1.
1958 Vůz 246 F1, začátek hodnocení poháru konstruktérů, celkem 40 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1959 Vůz 256 F1, celkem 32 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1960 Vůz 246P F1, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1961 Vůz 156 F1, celkem 40 bodů, 5 vítězství a poprvé zisk poháru konstruktérů.
1962 Vůz 156F1, celkem 18 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.
1963 Vůz 156 F1 Iniezione, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1964 Vozy 158 F1 a 512 F1, celkem 45 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1965 Vozy 158F1 a 512 F1, celkem 26 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1966 Vozy 246F1-1966 a 312F1-1966, celkem 31 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1967 Vůz 312F1-1967, celkem 20 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů.
1968 Vůz 312F1-1968, celkem 32 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1969 Vůz 312F1-1969, celkem7 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů.
1970 Vůz 312B, jezdci Jacky Ickx, necelou sezónu Clay Regazzoni a Ignazio Giunti. Celkem 52 bodů, 4 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1971 Vůz 312B2, jezdci Jacky Ickx, Arturo Merzario, v některých GP Mario Andretti. Celkem 33 bodů, 2 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1972 Vůz 312B2 jezdci Jacky Ickx, Clay Regazzoni - nejel 2GP, v některých GP Mario Andretti (5GP), Nanni Galli (1GP) a Arturo Merzario.(2GP). Celkem 33 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1973 Vůz 312B3-1973, jezdci Jacky Ickx a Arturo Merzario. Celkem 12 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.
1974 Vůz 312B3-1974, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Celkem 65 bodů, 3 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1975 Vůz 312T, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 72,5 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1976 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni, po Laudově nehodě 2GP Carlos Reutemann. Celkem 83 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1977 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Carlos Reutemann, v posledních dvou GP za Laudu Gilles Villeneuve. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 95 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1978 Vůz 312T3, jezdci Carlos Reutemann a Gilles Villeneuve. Celkem 58 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1979 Vůz 312T4, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Scheckter se stal mistrem světa. Celkem 113 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1980 Vůz 312T5, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Celkem 8 bodů a 10.místo v poháru konstruktérů.
1981 Vůz 126CK, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Celkem 34 bodů, 2 vítězství a 5.místo v poháru konstruktérů.
1982 Vůz 126C2, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Tento rok byl nešťastný pro Ferrariho, v kvalifikaci na GP Belgie se zabil Villeneuve, kterého poté nahradil Patrick Tambay, v Německu těžce havaroval Pironi, měl mnohočetné zlomeniny nohou a kariéra pro něj skončila, přesto skončil v šampionátu druhý za vítězným Rosbergem, v posledních dvou závodech místo něj jel Mario Andretti. Celkem 74 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1983 Vůz 126C3, jezdci Patrick Tambay a Rene Arnoux. Celkem 89 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1984 Vůz 126C4, jezdci Michele Alboreto a Rene Arnoux. Celkem 57,5 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1985 Vůz 156-85, jezdci Michele Alboreto a Rene Arnoux, Arnouxe po první GP nahradil Stefan Johansson na zbytek sezóny. Celkem 82 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1986 Vůz F1-86, jezdci Michele Alboreto a Stefan Johansson. Celkem 37 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1987 Vůz F1-87, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 53 bodů, 2 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1988 Vůz F1-87/88, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 65 bodů, 1 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1989 Vůz F1-89, jezdci Nigel Mansell a Gerhard Berger. Celkem 59 bodů, 3 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1990 Vůz F1-90, jezdci Nigel Mansell a Alain Prost. Celkem 110 bodů, 6 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1991 Vůz F1-91, jezdci Jean Alesi a Alain Prost, místo Prosta v 1GP Gianni Morbidelli. Celkem 55,5 bodů a 3.místo v poháru konstruktérů.
1992 Vůz F92A-AT, jezdci Jean Alesi a Ivan Capelli, místo Capelliho ve dvou GP Nicola Larini. Celkem 21 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1993 Vůz F93A, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 28 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1994 Vůz 412T1, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger, místo Alesiho ve 2GP Nicola Larini. Celkem 71 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1995 Vůz 412T2, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 73 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1996 Vůz F310, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 70 bodů, 3 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1997 Vůz F310B, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 102 bodů, 5 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů
1998 Vůz F300, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 133 bodů, 6 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1999 Vůz F399, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 128 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2000 Vůz F1-2000, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa.Celkem 170 bodů, 10 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2001 Vůz F2001, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 179 bodů, 9 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2002 Vozy F2001 (první tři závody) a F2002, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 221 bodů, 15 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2003 Vozy F2002 (první čtyři závody) a F2003-GA, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 158 bodů, 8 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2004 Vozy F2004, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Celkem 262 bodů, 15 vítězství. Michael Schumacher, mistrem světa, Ferrari vítězí v Poháru konstruktérů.
2005 Vozy F2005, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Celkem 100 bodů, 1 vítězství 3. místo v Poháru konstruktérů.
2006 Vůz 248 F1, jezdci Michael Schumacher a Felipe Massa
Po šesti vítězstvích v poháru konstruktérů v řadě a pěti titulech mistra světa Michaela Schumachera přišel v roce 2005 logický ústup ze slávy. To nic nezměnilo na faktu, že německý pilot dál zůstává věrný svému týmu a věří v letošní triumf. Netradičně již v prosinci ukončil dovolenou a vzal na sebe plně zodpovědnost za vývoj nového monopostu. Zkonstruoval jej Aldo Costa, který přebírá post hlavního konstruktéra po Rorym Byrneovi. Personální změna nastala i po boku Michaela Schumachera. Jeho dlouholetý kolega Rubens Barrichello se rozhodl o rok zkrátit svůj smluvní pobyt v Maranellu a přestoupil k Hondě. Jeho místo zaujal Felipe Massa, který s Ferrari testoval již v roce 2003. Na konci roku vyprší smlouva také sedminásobnému mistru světa. Zda Michael Schumacher po letošní sezóně ukončí aktivní jezdeckou kariéru, se má rozhodnout v polovině roku.
1951 Vůz 212F1, 3 vítězství (první vítězství dosáhl Jose Froilan Gonzales v GP Velké Británie).
1952 Vůz 500F2, 7 vítězství.
1953 Vůz 553F2, 7 vítězství.
1954 Vozy 553F1 a 625F1, 2 vítězství.
1955 Vůz 555F1, 1 vítězství.
1956 Vůz D 50, 6 vítězství.
1957 Vůz 801 F1.
1958 Vůz 246 F1, začátek hodnocení poháru konstruktérů, celkem 40 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1959 Vůz 256 F1, celkem 32 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1960 Vůz 246P F1, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1961 Vůz 156 F1, celkem 40 bodů, 5 vítězství a poprvé zisk poháru konstruktérů.
1962 Vůz 156F1, celkem 18 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.
1963 Vůz 156 F1 Iniezione, celkem 26 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1964 Vozy 158 F1 a 512 F1, celkem 45 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1965 Vozy 158F1 a 512 F1, celkem 26 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1966 Vozy 246F1-1966 a 312F1-1966, celkem 31 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1967 Vůz 312F1-1967, celkem 20 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů.
1968 Vůz 312F1-1968, celkem 32 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1969 Vůz 312F1-1969, celkem7 bodů a 5.místo v poháru konstruktérů.
1970 Vůz 312B, jezdci Jacky Ickx, necelou sezónu Clay Regazzoni a Ignazio Giunti. Celkem 52 bodů, 4 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1971 Vůz 312B2, jezdci Jacky Ickx, Arturo Merzario, v některých GP Mario Andretti. Celkem 33 bodů, 2 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1972 Vůz 312B2 jezdci Jacky Ickx, Clay Regazzoni - nejel 2GP, v některých GP Mario Andretti (5GP), Nanni Galli (1GP) a Arturo Merzario.(2GP). Celkem 33 bodů, 1 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1973 Vůz 312B3-1973, jezdci Jacky Ickx a Arturo Merzario. Celkem 12 bodů a 6.místo v poháru konstruktérů.
1974 Vůz 312B3-1974, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Celkem 65 bodů, 3 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1975 Vůz 312T, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 72,5 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1976 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Clay Regazzoni, po Laudově nehodě 2GP Carlos Reutemann. Celkem 83 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1977 Vůz 312T2, jezdci Niki Lauda a Carlos Reutemann, v posledních dvou GP za Laudu Gilles Villeneuve. Lauda se stal mistrem světa. Celkem 95 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1978 Vůz 312T3, jezdci Carlos Reutemann a Gilles Villeneuve. Celkem 58 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1979 Vůz 312T4, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Scheckter se stal mistrem světa. Celkem 113 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1980 Vůz 312T5, jezdci Jody Scheckter a Gilles Villeneuve. Celkem 8 bodů a 10.místo v poháru konstruktérů.
1981 Vůz 126CK, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Celkem 34 bodů, 2 vítězství a 5.místo v poháru konstruktérů.
1982 Vůz 126C2, jezdci Didier Pironi a Gilles Villeneuve. Tento rok byl nešťastný pro Ferrariho, v kvalifikaci na GP Belgie se zabil Villeneuve, kterého poté nahradil Patrick Tambay, v Německu těžce havaroval Pironi, měl mnohočetné zlomeniny nohou a kariéra pro něj skončila, přesto skončil v šampionátu druhý za vítězným Rosbergem, v posledních dvou závodech místo něj jel Mario Andretti. Celkem 74 bodů, 3 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1983 Vůz 126C3, jezdci Patrick Tambay a Rene Arnoux. Celkem 89 bodů, 4 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
1984 Vůz 126C4, jezdci Michele Alboreto a Rene Arnoux. Celkem 57,5 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1985 Vůz 156-85, jezdci Michele Alboreto a Rene Arnoux, Arnouxe po první GP nahradil Stefan Johansson na zbytek sezóny. Celkem 82 bodů, 2 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1986 Vůz F1-86, jezdci Michele Alboreto a Stefan Johansson. Celkem 37 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1987 Vůz F1-87, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 53 bodů, 2 vítězství a 4.místo v poháru konstruktérů.
1988 Vůz F1-87/88, jezdci Michele Alboreto a Gerhard Berger. Celkem 65 bodů, 1 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1989 Vůz F1-89, jezdci Nigel Mansell a Gerhard Berger. Celkem 59 bodů, 3 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1990 Vůz F1-90, jezdci Nigel Mansell a Alain Prost. Celkem 110 bodů, 6 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1991 Vůz F1-91, jezdci Jean Alesi a Alain Prost, místo Prosta v 1GP Gianni Morbidelli. Celkem 55,5 bodů a 3.místo v poháru konstruktérů.
1992 Vůz F92A-AT, jezdci Jean Alesi a Ivan Capelli, místo Capelliho ve dvou GP Nicola Larini. Celkem 21 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1993 Vůz F93A, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 28 bodů a 4.místo v poháru konstruktérů.
1994 Vůz 412T1, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger, místo Alesiho ve 2GP Nicola Larini. Celkem 71 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1995 Vůz 412T2, jezdci Jean Alesi a Gerhard Berger. Celkem 73 bodů, 1 vítězství a 3.místo v poháru konstruktérů.
1996 Vůz F310, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 70 bodů, 3 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1997 Vůz F310B, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 102 bodů, 5 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů
1998 Vůz F300, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 133 bodů, 6 vítězství a 2.místo v poháru konstruktérů.
1999 Vůz F399, jezdci Michael Schumacher a Eddie Irvine. Celkem 128 bodů, 6 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2000 Vůz F1-2000, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa.Celkem 170 bodů, 10 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2001 Vůz F2001, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 179 bodů, 9 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2002 Vozy F2001 (první tři závody) a F2002, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 221 bodů, 15 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2003 Vozy F2002 (první čtyři závody) a F2003-GA, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello, Schumacher se stal mistrem světa. Celkem 158 bodů, 8 vítězství a zisk poháru konstruktérů.
2004 Vozy F2004, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Celkem 262 bodů, 15 vítězství. Michael Schumacher, mistrem světa, Ferrari vítězí v Poháru konstruktérů.
2005 Vozy F2005, jezdci Michael Schumacher a Rubens Barrichello. Celkem 100 bodů, 1 vítězství 3. místo v Poháru konstruktérů.
2006 Vůz 248 F1, jezdci Michael Schumacher a Felipe Massa
Po šesti vítězstvích v poháru konstruktérů v řadě a pěti titulech mistra světa Michaela Schumachera přišel v roce 2005 logický ústup ze slávy. To nic nezměnilo na faktu, že německý pilot dál zůstává věrný svému týmu a věří v letošní triumf. Netradičně již v prosinci ukončil dovolenou a vzal na sebe plně zodpovědnost za vývoj nového monopostu. Zkonstruoval jej Aldo Costa, který přebírá post hlavního konstruktéra po Rorym Byrneovi. Personální změna nastala i po boku Michaela Schumachera. Jeho dlouholetý kolega Rubens Barrichello se rozhodl o rok zkrátit svůj smluvní pobyt v Maranellu a přestoupil k Hondě. Jeho místo zaujal Felipe Massa, který s Ferrari testoval již v roce 2003. Na konci roku vyprší smlouva také sedminásobnému mistru světa. Zda Michael Schumacher po letošní sezóně ukončí aktivní jezdeckou kariéru, se má rozhodnout v polovině roku.
A právě roce 2006 bojovali Schumacher s Alonsem a Ferrari s Renaultem. Nakonec těsně vyhráli Renault a Alonso. Schumacher se rozhodl skončit, a tak v roce 2007 bude vedle Massy jezdit Raikkonen.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář